Friday, January 04, 2013

Friday

Ligger fortfarande i sängen och känner massor av sparkar från vår älskling därinne. Njuter av sista tiden av julledigheten, på Måndag är vardagen tillbaka tills det är dags för mammaledighet om ett par månader. Igår var ännu en grå dag och på fb svämmade det över av sommarbilder och poolbilder från våra vänner och släktingar i Australien. Usch det fick mig att deppa ihop lite igår och allt jag ville vara att hoppa på ett flyg och ta mig dit för att umgås med alla och ha kul. Men när vi sen pratade med Chris pappa på Skype och han sa att det var 43 grader där nu så var det inte så lockande. Jag vet hur jobbigt det kan vara med sånna värmeböljor därnere. Brukar alltid vara så varmt där i Januari och jag klarade inte av den hettan så bra sist. Men om vi flyttar dit i framtiden så vänjer jag mig säkert efter ett tag. Så Januari är tyvärr inte en bra månad för oss att åka till Australien men det är heller ingen rolig
vädermånad för Sverige eftersom det mest är gråa dagar utan snö här nere i södra Sverige. Men nu ska jag inte klaga för det är sol och blå himmel idag och jag känner mig genast piggare än igår (vrak). Är en vädermänniska helt klart och påverkas som många andra väldigt mycket av det. Nu ska jag göra havregrynsgröt som jag har mjölk, honung, hela linfrön och hallon till och sen ska vi göra något kul denna Fredag! Får se vad vi kan hitta på! Igår slängde vi ut julgranen och julstjärnorna. In med det nya detta förväntansfulla 2013!


Bilder från vår långa promenad igår i skogen. Vi hade fika med från Ritz.
Bebismagen är numera en skön kudde för vovvarna som ni ser på en av bilderna :)

Some pictures from yesterdays walk, it was grey weather but today is sunny again! Thanks for that would not wont one more grey boring day! My babytummy is now a nice pillow for the doggies ( see photo)











No comments:

Post a Comment