Tuesday, March 12, 2013

Sjukling

Det har varit tyst här ett tag och anledningen är att jag åkt på en rejäl influensa. Usch och fy att vara i 34 veckan och åka på detta är riktigt jobbigt.
Har även rejäl hosta och det gör så ont i magen, stackars lille bebis. Hade feber i Lördags men lyckades få bort den till Söndagen, har inte behövt ta alvedon ännu. Men har varit så jäkla dålig ändå även utan feber. Jag har inte varit utanför lägenheten sen i fredags em när jag kom hem från jobbet. Totalt täppt i näsan och haft jätteont i öronen pga lock, halsont, ont i kroppen, frossa, svettningar usch ja allt vad en influensa innebär. Så idag blir det återigen soffan/sängen och frukt, honungsvatten, citronvatten och nån soppa förmodligen. Chris gjorde sin supergoda kycklingsoppa som vi alltid gör när någon är sjuk. Ett gammalt recept från hans farmor nere i Australien. Massa citron och annat nyttigt i den soppan så den boostar upp immunförsvaret en del. Men nu är den slut så får se vad det blir idag.

Bebis har sparkat mycket speciellt långt ner i magen och ibland träffas någon nerv eller blåsan och det gör superont. Ska till bm på Fredag. Ser fram emot det efter denna sjukan. Har iaf roat mig med att kolla på förlossningsfilmer på appar jag laddat ner, bra att ha lite koll på vissa begrepp.



Been sick so that's why I haven't been writing here for a while. Got the flu on Saturday and I have been in bed since then. Just wish to get better quick! Take care!



No comments:

Post a Comment