Wednesday, March 13, 2013

Jobbiga nätter

Det är svårt nu på nätterna med en så stor mage. Jag ligger alltid på sidan men nu är det oftast omöjligt eftersom magen blir stenhård och jag får svårt att andas. När jag sedan efter många om och men lyckas ta mig runt på rygg är det alltid lika spännande att se vilken form magen har. Det sticker ut på de mest märkliga ställena och det ser alltid helt galet ut. Efter någon minut ser man en böljande rörelse och lilla hjärtat har lagt sig normalt igen.

Jag får springa på toa många fler gånger nu och det är riktigt tufft och smärtsamt att först ta sig upp från liggande till sittande och sedan sakta sakta ta sig mot toan. Helt otroligt hur ofta jag måste tömma blåsan nu för tiden. Dag som natt.

Vår lilla bebis har mycket hicka och jag hör många som tycker detta är mysigt. Nej det tycker inte jag, dels tycker jag synd om bebben hicka är aldrig kul och dels tycker jag det bara känns konstigt och obehagligt i magen. Får ofta några rejäla dunderkickar i samband med hickan och tolkar det som att bebbe blir irriterad precis som mammsen :)

Vi har nu fixat babystolen, det blev en svart Britax och jag är supernöjd!

Vi längtar så ofantligt efter vår lilla älskling! Borde verkligen packa bb väskan snart, man vet ju aldrig när det är dags!

For english just use google translate. Sorry to tired today.











No comments:

Post a Comment