Friday, November 16, 2012

Christmas soon!

Ikväll tar vi det väldigt lugnt och bara njuter av att det är Fredagskväll. Vi har varit och handlat tillsammans, vet ej när det hände sist,  efter Chris långa jobbpass har det inte funnits någon tid till det. Men denna helgen blir det ingen övertid för honom så vi har en ledig helg framför oss.
Jag har tjuvstartat julen och har precis gjort mig två rostade mackor med julskinka, senap och rödbetssallad. Jag ser det som en liten förrätt till den pizza som Chris håller på att laga nu. Hemmagjord pizza var vad vi kände för ikväll. Sen kör jag julmusiksmedley på Youtube :) Skumtomtar och julmust är också köpt idag (okej det var inte första gången, men julskinkan var det premiär på idag) Imorgon tänkte jag börja kolla på vad vi har för adventsstjärnor och sådant och se om jag behöver köpa till något. Kanske någon som gått sönder sen förra året och kul med någon ny också.
Julen är så underbar så det ska verkligen firas och detta året ska jag njuta extra mycket och göra extra mycket julgodis/julpynt/julmat eftersom vi bodde i ett flyttkaos förra julen och julen innan dess var vi i varma Australien och firade jul. Inte alls samma sak att fira jul där tyvärr.
Såg att några grannar redan satt upp adventsljusstakarna, lite tidigt än för det. Men sista veckan i November åker allt upp :)
Imorgon blir det besök hos farmor och farfar och så ska jag förbi några loppis och se om de fått in några stolar. Letar gamla stolar till ett runt vitt bord som jag också hittat på loppis men har inte haft någon tur än.

Chris is making homemade pizza and I just made myself a starter which I call christmas-toast :) First Christmas-ham for this year! Yum!
Im listening to Christmas songs on Youtube but Chris just came in here and changed it to Swedish House Mafia :)
We're having a relaxed Friday night and tomorrow we're going to my grandparents and then we have to fix a bit in our garden. Heaps of leaves everywhere now!
Have a great night/day where ever you are in the world!




Christmas magazine! 


New flower!


Many Christmas songs on Youtube! :)



More of my new flowers!





From our walk with the dogs down to the ocean.



No comments:

Post a Comment