Tuesday, May 11, 2010

Keep up the good work

Det har nu återigen gått alldeles för lång tid sedan sist, det är tid att uppdatera igen och hålla
igång bloggen. Ursäkten får denna gången vara mycket på gång. Universitetet och att arbeta näst intill heltid är tidskrävande.
Jag tror också det är dags att inleda varje blogginlägg på svenska. Så nu var det sagt.
Vi befinner oss som många vet just nu i Sverige. Vi planerar dock för fullt vår resa till Australien i höst igen. Saknaden är stor och det är inte lätt alltid med släkt och vänner så långt borta.
För oss är det viktigaste att tänka positivt och se möjligheterna i allt.Vi håller tät kontakt med Australien och under tiden njuter vi av livet i Sverige.

It's seriously time to keep this blog alive. My university studies have been taking up much of my time and the fact that I'm almost working full time also, well I guess you get it.
Swedstralias inbox are full of interesting emails from people asking about Australia, questions about collaboration, interviews and so on. Thanks! It's time for us to start again! We better hurry up and start answering those emails.
Stay tuned for some great updates from our Swedish/ Aussie lifestyle.

Pic 1  Chris walking at St Kilda Beach , Melbourne Australia
Pic 2  Me and my auntie in the forest outside Stockholm, Sweden
Pic 3  Otus - one of our dogs. Strike a pose!
Pic 4  We miss the Aussie pool. Oh yes we do.







3 comments:

  1. Hej Ida och Chris! Vilken fin blog ni har, med massor härliga bilder! Kul att läsa om hur ni har det, eftersom jag och min pojkvän befinner oss i en liknande situation (jag är från Sverige och han från en gård i norra NSW). Vi bor för tillfället i Australien men kommer nog flytta till Sverige snart. Det blir ju lite resande fram och tillbaka, men allt för kärlekens skull :) Ska inte tråka ut er mer nu, men ha det så bra! Mvh, Carolina Andersson

    ReplyDelete
  2. Hej Carolina! Tack så väldigt mycket för dina härliga kommentarer! :) Okej, ja man stöter på många i samma situation, så kul att komma i kontakt med andra i samma situation. Den är ju något komplicerad men helt underbar :) Vad hittar du på i Australien nu ? Ha det så bra. Kram Ida

    ReplyDelete
  3. Hej igen! Jag pluggar för tillfället på distans från Blekinge tekniska högskola, har ett par månader kvar. Min pojkvän jobbar i en gruva här. Trivs bra men saknar ju så klart familj och vänner. Hur var det för din pojkvän att flytta till Sverige? Har du några tips på hur jag ska göra det enklare för min pojkvän om vi flyttar hem snart? Vi bodde hemma i 6 månader under 2008, men hade då otur med finanskrisen så han lyckades inte hitta något jobb. Men han kan svenska rätt hyffsat (eller ja, godtagbart för enklare samtal iallafall). Du får gärna skicka till min mejl om du vill, carro87ander@gmail.com (när du uppdaterat mycket på sistone glömde jag bort vilket inlägg jag kommenterat på ;) Ha det så bra! Kram Carolina

    ReplyDelete