Tuesday, April 09, 2013

Njuter av ledigheten

Dag 2 av min ledighet har jag skruttat runt här hemma på fm och grejat med lite allt möjligt i lugn takt. Jag ändrar om och organiserar i skåp, sådant man inte har tid med när man jobbar heltid. Sen ringde de från Mekonomen att mina nya sommardäck som jag beställt till V50n kommit så då körde jag och lämnade in bilen och så hämtade mamma upp mig. Jag hängde med till hennes affär och sen gick jag en runda på stan. Min kära vän ( som också är gravid och snart dags för henne också) ringde och vi bestämde att hon och hennes lilla dotter skulle komma in och fika och titta lite i affärer. Så vi köpte med oss godsaker från favoritstället och tog med till mammas affär där vi alla fikade och hade mysigt. Sen blev jag skjutsad till Mekonomen eftersom bilen var klar. Nu ligger jag och vilar mig :) Det är soligt och blå himmel men det blåser kallt idag. Ska vila lite sen ut på promenad med hundarna. Jag har redan vant mig vid att vara ledig :)

I had a relaxing day today. This morning
I cleaned up and started to organize here and there. Stuff you don't have time to do when you work fulltime. Then I went to the carplace to change wheels from winter to summerwheels. Just bought new summerwheels because our old one's where finished. They had a campaign get four wheels pay for three. Great :)
Then I went to mums shop and walked around in town for a bit. Bought food and cakes from our favorite bakery and a friend and her daughter joined us for some food. Great day! Now I'm going to relax and then walk the dogs. It's sunny and blue skies but the wind is really cold.

No comments:

Post a Comment