Wednesday, February 13, 2013

Our Tuesday evening

Igår var det Semledagen så såklart var jag ju tvungen att köpa hem varsin till oss, traditioner ska följas :) Först åt vi fisk, potatismos och massor av grönsaker.
Vi lagar alltid hemlagat med basvaror och så mycket det går ekologiska varor alltså inget halvfabrikat hemma hos oss. Det värsta jag vet är just halvfabrikat och så allt som har ordet diet framför sig. Bara fullpackade med mycket hälsofarliga ämnen! Läste en artikel om just dietdrycker som är proppade med aspartam, man blir mörkrädd av vad de stoppar i olika produkter och så många unga tjejer (framförallt) som proppar i sig dietcoke osv i hopp om att det skulle vara nyttigare och att de inte ska lägga på sig vikt. Nej fy det är jag glad att jag aldrig gått på!

Lärde mig mycket om hälsa och kost när jag läste till friskvårdskonsulent. Även om jag inte jobbar som friskvårdskonsulent idag ( jobbar med ekonomi) så är det något jag alltid har nytta av och använder mig av! Det var ett fantastiskt lärorikt, spännande och härligt år!

Men njuta ska man ju också det handlar om balans! Så här är de goda semlorna från igår och lite bilder från vår promenad även det igår efter jobbet. Det är ljusare längre nu märks att vi går åt rätt håll!

Some photos from our walk yesterday and our lovely cakes that we had for desert last night! It's tradition to eat these at the 12th of February here in Sweden!













No comments:

Post a Comment