Saturday, February 02, 2013

Morgonstund har guld i mun

Vaknade som vanligt varje helg kl 07, jobbigt med den där inbyggda klockan som inte förstår att jag är ledig varje helg och då inte behöver gå upp så tidigt. Men jag somnade tidigt igårkväll så har nog fått min sovdos. Dock vaknade jag upp med värk i vänster axel/skulderbladet och upp mot nacken :( Måste ha sovit på något skumt sätt. Så nu sitter jag här med vetekudde för att dämpa smärtan lite och en kopp honungsvatten med citron och färsk ingefära. Vaknar ca 3 gånger per natt nuförtiden då det inte är så lätt att hitta bekväma sovställningar. Magen och bebis är stor nu :)
Igår kände jag faktiskt lite vårkänslor,
så idag vaknar jag upp till snö :( Vill faktiskt inte ha mer snö nu. Vi vill ha vår tack!

På schemat idag står bla prata med Chris mamma och pappa i Australien på Skype (perfekt på helger) , städa och rensa ut i vårt hem, baka, hjälpa pappa med datorn och ev loppis :) Ikväll ska vi hem till vänner på middag. Imorgon hoppas jag det blir IKEA.


Woke up early like every weekend, 7am. Almost same time as workdays. Just that my body don't understand that I'm free every weekend. But I think I got the sleep I needed anyway because I fell asleep early last night. Chris was away with some friends last night playing fifa and today they got a practice game (soccer).
Woke up to snow today, not what I wanted :( Yesterday we actually had some spring feelings with no snow at all and then today it's back and it's lots of snow. We don't want more snow now
we want SPRING!
And I also woke up with pain in my left shoulder and my neck :(

Today is a day for cleaning and organizing in the house, baking, help dad with his computer ( oldies ;) and tonight were going to our friends house for dinner. Tomorrow hopefully IKEA.

And the weekend also means that we can Skype with Chris mum and dad in Australia!
It's difficult in the weeks because the time differences but weekends is a perfect time!






No comments:

Post a Comment