Thursday, December 13, 2012

Lucia and a winterwedding 12-12-12

Idag är det luciadagen! Det är massor av snö här nu och imorse var det -17 när jag körde till jobbet!!Tur man har en varm bil!

Igår var det 12-12-12 och vi hade den stora äran att vara vittnen vid våra bästa vänners vigsel. Det var en underbar dag igår och så fint att gifta sig på just 12-12-12 dagen! Efteråt var vi ett gäng som firade giftermålet på restaurangen Bar-b-ko i stan. Bästa restaurangen med toppTOPP mat! Mycket bra val! Så det blev förätt, huvudrätt och efterätt. Till förätt tog jag toast skagen. Bästa och mest smakrika jag nånsin ätit faktiskt! Till huvudrätt torskrygg med risotto ( den hette nog något bättre men kommer inte på nu) Också en mycket god rätt. De har bara riktiga kvalitetsråvaror och närproducerat. Så kommer vi till det bästa efterrätten, Chokladfondant med hjortronmousse! Oh jisses vad underbart gott det var. Chris åt Carpaccio till förätt, ryggbiff till huvudrätt och italiensk glass med färska frukter till efterrätt. ( okej jag åt upp mest) Det dracks allt från konjak till mojito till Ale av grabbarna medans vi tjejer körde äppeljuice och alkoholfritt ;) En riktigt lyckad kväll som vi kommer att minnas förevigt <3
Bilder kommer senare eftersom jag inte kan ladda upp från mobilen.
Nu ska jag fortsätta lyssna på luciasånger och äta lussebullar!!

Yesterday was a wonderful special day when we got the honour to be witnesses when our bestfriends got married. It was a secret and we were only a few people there. Later at night we went to a restaurant in town called Bar-b-ko. Really really good restaurant with the best food! Very good choice! We ate and ate and the boys were drinking everything from mojitos to cognac and everything in between. We girls were drinking alcoholfree ;) It was an amazing night that we will remember forever <3
I will put up some photos later.
Today its "luciaday" here in Sweden.A big tradition for us.

Take care!

No comments:

Post a Comment