Friday, August 06, 2010

Something is on it's way to Australia

Har precis varit och postat ett tjockt paket till Australien.
Jag önskar så innerligt att det satt en liten kamera på paketet så jag kunde
följa minsta lilla förflyttning det gör. Jag tejpade och tejpade och tejpade så det inte finns några som helst möjligheter för sakerna inuti att trilla ut. Usch hemska tanke.
Där i ligger i alla fall massor av brev till familjen i Australien. 2 fina bebiskort till nära vänner som fått tillökning, födelsedagskort och kort på älgar, haha. Ja C's lilla kusin har blivit lite besatt av just älgar  :) Det finns också halsband och smycken till C's syster och mamma. Jag är lite orolig över godiset som jag skickade med. Hoppas inte att det smälter så alla kort blir förstörda!


Paket på väg till detta hus i Australien, C's mammas o pappas.
Kanske med ett Emirates flygplan :) Nej knappast troligt. Men det är Emirates som ska ta oss till Australien i November iaf.

Presenter, brev och vykort är även på väg till detta hus i Australien. C's morbrors hus.

Och lilla Alexander (Foffa) kommer snart få massor av roliga saker från Sverige :)
Det är C's söta busiga kusin.

6 comments:

  1. Fan vad härligt!:D Är riktigt avundsjuk här!

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Hittade dig på resdagboken och tänkte fråga lite om Australien för du verkar veta en del :)

    Jag var där på working holiday visa nov 09 - mars 10 och vill verkligen åka tillbaka. Jobbade inte under tiden jag var där så jag har inga "dagar sparade" till ett second year visa och mitt går ut 8 nov så jag hinner inte åka ner och jobba 3 månader (tror jag det är?) för att sedan ansöka om ett. Dels har jag inte resan bokad och dels inget jobb att komma ner till och dels inga tre månader till godo... SÅ min fråga: Vet du vad jag har för alternativ? Vet du om det finns någon chans för mig att ansöka om ett andra år om jag bara hinner jobba låt oss säga två månader?
    Hoppas jag inte rörde ihop det för mycket nu med allt :P
    Tack på förhand :)

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Råkade trilla in på den här bloggen av misstag. Ser att du precis som jag "pendlar" mellan Melbourne och Stockholm.
    Kollade igenom lite snabbt och kände att det nästan kunde ha varit jag som skrivit den här bloggen :)
    Själv är jag just nu i Stockholm och åker tillbaka till Melbourne i oktober, dags för mig också att leta biljetter innan de billiga försvinner.

    Hälsningar Emelie

    ReplyDelete
  4. Hej Emelie! Vad kul att du känner igen dej! Det är alltid kul att hitta personer som är i samma situation! Hör gärna av dej på min mail swedstralia@gmail.com så kan vi byta tips och erfarenheter :) Hade varit jätte kul att veta mera om din situation. Vi hrös! Kram

    ReplyDelete