Tuesday, November 23, 2010

Lisa & Jerry arrived to Australia

We went to Melbourne early this morning to pick up Lisa & Jerry from Tullamarine Airport. They came from Sweden to be here for two weeks. So they are here for our Engagement Party! This is their first time to Australia. 

Vi akte till Melbourne tidigt imorse for att hamta Lisa o Jerry pa flygplatsen. De flog fran Stockholm i Sondags och nu Tisdag morgon kom de fram till Melbourne. De flog med British Airways. De stannar i 2 veckor och ska vara har for var forlovningsfest. Vi har massor av kul att hitta pa och redan idag har vi varit runt och tagit lite bilder och tittat runt lite har. Det har varit riktigt varmt idag sa det ar skont att bilen har aircondition. Ikvall ska vi till Chris farmor o farfars hotell och ata middag och imorgon aker vi till Melbourne igen och stannar tills Sondag. 

 Hemma hos Chris mamma o pappa i Australien. Solen skiner och det har varit riktigt varmt idag.




1 comment:

  1. Hej!
    Jag hittade denna intressanta blogg (med mycket och många fina bilder!!!) när jag sökte efter australienska bloggar, eftersom jag skulle vilja arbeta som au pair i Australien efter att jag har tagit studenten i juni i år.
    Att ni bor i eller i alla fall i närheten av (verkar det som) Melbourne är ett stort plus eftersom det är dit jag allra helst skulle vilja åka!
    Om du har tid, lust och möjlighet skulle jag vara mycket tacksam om du skulle kunna dela med dig av lite tips man ska tänka på när man flyttar från Sverige till Australien! Sen undrar jag också om du som bor i Melbourne vet vart man kan vända sig för att komma i kontakt med de familjer som söker en au pair där?
    Tack på förhand!
    /Frida Johansson :)
    e-mail: bara.frida@hotmail.com

    ReplyDelete