Sunday, July 06, 2014

En sommar senare....

Jag har helt lagt bloggen åt sidan men nu börjar jag känna ett sug att börja skriva igen! Eventuellt är det bara ett litet kvällsinfall och imorgon kanske jag inte alls är intresserad igen. Då har jag ju i alla fall gjort ett inlägg. Jag ligger i soffan och tar igen mig efter vår stads årliga festival. Vi var och firade en kär väns fruhippa igår och avslutade kvällen med cider på festivalen. Vi hade så himla roligt! På kvällen hade vi choklad- och vinprovning och lite olika uppdrag för bruden. Idag har jag känt av cidern och vinet vill jag lova. Drack ett väldigt gott vitt ekologiskt kravmärkt vin. Mormor var har och passade O så både jag och mannen hade en festkväll. C var iväg på en heldag med fotbollslaget. Nu ligger båda killarna och snarkar där inne. Oliver är nu 1 år och 2 månader. Vilken resa det är med barn. Helt underbart och magiskt och samtidigt vissa stunder så oerhört tufft och krävande. Det är spännande att följa vår lilla kille i utvecklingen, sån mäktig känsla att man skapat ett liv. Ja det var det, nu har jag knapat ihop ett litet inlägg. Hoppas bloggsuget håller i sig.

Förresten detta året har vi varit i Australien 2 gånger! Oliver har alltså besökt Aus 2 ggr redan och han är bara 1 år. Kan vi köra ett rekordår och resa dit en gång till innan 2014 är över? Jag vill tro att det är möjligt! Får skriva ett separat inlägg om att resa med barn tror jag minsann, och lite om vad vi hittade på där nere!

En bild från vår senaste resa till Australien i Maj detta året. Bells Beach, Victoria. 

Må gott! 


No comments:

Post a Comment